ALİ ONARAN: 2017’DE YÜZDE 28 BÜYÜME YAKALADIK

Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, Sabah Gazetesi’ne yaptığı açıklamada 2017 yılını iyi bir şekilde geçirdiklerini söyledi. Turizm sektörünün 2017’de toparlandığını belirten Ali Onaran, ” yıl yüzde 28 büyüme yakaladık. Gelecek yıl da benzer oranlarda büyüme rakamlarını yakalarız. Bizim artık kârlılığa odaklanmamız lazım” dedi.

2023 hedeflerinin yakalanacağına dair inancının tam olduğunu belirten Ali Onaran, “Türkiye ekonomisi krizlerle mücadele edebilen bir yapıya kavuşmuş durumda. Üçüncü çeyrekte yüzde 11.1 büyüme oranı yakaladık. Yılsonu büyüme ortalamasının yüzde 7 olması bekleniyor. Ekonomideki büyümede istikrar ve sürdürülebilirlik çok önemli. Reel sektörde istihdamı ve üretimi artıran projelere odaklanmaya devam etmemiz gerekiyor” diye konuştu.

Ekonomideki büyümenin her sektörde olduğu gibi turizme de pozitif yansıdığını belirten Onaran, “2017 Ocak-Ekirn döneminde ülkemizi ziyaret eden yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 arttı. Gelecek yıl da yüzde 30 oranında artış olacağını düşünüyoruz” dedi.

Bu yıl birçok yeni projeye odaklandıklarını kaydeden, Ali Onaran, şunları söyledi: Yeni ürünler geliştirdik ve inovatif projelere odaklandık. Çocuklu aileler için yeni bir markayı hayata geçirdik. Teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl özellikle dövizdeki yükselişten tatil severlerin etkilenmemesi için çeşitli dönemlerde sabit kur kampanyaları yaptık. 2018’de çocuklu aileler, gençler, çeşitli meslek grupları için özel projeler geliştiriyoruz. Herkes seyahat edebilsin, yurtdışma gitmeyen kalmasın diye her bütçeye uygun tur paketleri hazırlıyoruz. Reklam ve pazarlama çalışmalarımızda farkımızı ortaya koyan projeler geliştiriyoruz. Öte yandan CRM ve dijitale dönük yatırımlarımızın hızla devam ediyor.