AVRUPA’NIN EN RENKLİ NOEL PAZARLARI LJUBLJANA-ZAGREB TURUNDA…

Avrupa’da Noel dönemi çok renkli görüntülere sahip oluyor. Bütün bir yıl sabırsızlıkla beklenen Noel Pazarları şehirlerin merkezlerine adeta ziyaretçi akınına uğruyor. Bir gelenek haline gelen Noel pazarlarında yerel lezzetler, el yapımı ve nostaljik ürünler misafirlerle buluşuyor. İşte siz de bu heyecana ortak olmak istiyorsanız, Prontotour’un Ljubljana-Zagreb Noel Pazarları turuna davet ediyoruz. Bu turda seyahat tutkunları Balkan coğrafyasında yer alan iki Avrupa şehri Ljubljana ve Zagreb’i keşfederken, Noel pazarlarında alışveriş yapma fırsatı buluyor. Bu turda ayrıca İtalya’nın Trieste ve Slovenya’nın Orta Çağ şehri Novo Mesto da görülecek diğer yerler arasında… İşte masal gibi seyahatle ilgili detaylar…

SLOVENYA’NIN RENKLİ BAŞKENTİ LJUBLJANA

Turumuza ilk olarak Ljubljana’dan başlıyoruz. Slovenya’nın başkenti olan Ljubljana, Avrupa’nın en renkli şehirleri arasında yer alıyor. Özellikle Noel döneminde bir masal gibi hale bürünen şehir, bütün bir yıl dört gözle beklenen Noel pazarları ile ziyaretçilerini büyülüyor.

Ljubljana’daki şehir turumuzda etrafında ejderha heykelleri bulunan ve dünyada betondan yapılmış ilk köprü olarak bilinen Dragon Köprüsü’nü, üzerinde asma kilitleriyle ünlü Kasaplar Köprüsü’nü, Vodnik Meydanı’nı, şehrin tepesinde yer alan Ljubljana Kalesi’ni, St Nicholas Kilisesini, Belediye binasını ve Preseren Meydanını görüyoruz.

SLOVENYA’NIN İNCİSİ BLED GÖLÜ

Daha sonra ise dileyen misafirlerimizle Slovenya’nın incisi Bled Gölü’nü ziyaret ediyoruz. Alp Dağları’nın arasında bölgedeki tek göl olma özelliğine sahip bu muhteşem doğa harikası Ljubljana’nın turizm merkezi durumunda. Bled Kalesi’nden gölün manzarasını seyredip, daha sonra gölün etrafında kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Akşam saatlerinde ise Ljubjana’ya dönüp şehrin en popüler noktalarında kurulan Noel pazarlarında hem gezme hem de alışveriş yapmanın keyfini yaşıyoruz.

YERİN ALTINDAKİ CENNET: POSTOJNA MAĞARASI

Turumuzun ikinci gününde dileyen misafirlerimizle Ljubljana’ya 1 saatlik mesafede bulunan Postojna Mağarası’na gidiyoruz. Muhteşem bir görselliğe sahip olan mağara, doğal yollarla oluşmuş, karstik tipi çok özel bir yer. Dünyanın halka açık en büyük mağarası olan Postojna’yı gezdikten sonra İtalya’nın liman kenti olan Trieste’ye gidiyoruz. Adriyatik denizi kıyısında yer alan bu şehirde birçok önemli noktayı gördükten sonra bu güzel İtalyan şehrine veda ediyoruz.

Turumuzun bir sonraki gününde sabah saatlerinde misafirlerimizle Slovenya’nın Novo Mesto şehrine uğruyoruz. Türkçede Yeni Şehir anlamına gelen Novo Mesto, Krka Nehri’nin kenarında kurulmuş, dar sokakları ve mistik havasıyla çok güzel bir şehir.

AVRUPA’NIN EN İYİ NOEL PAZARI ÖDÜLÜNE SAHİP ZAGREB

Novo Mesto’yu gördükten sonra şimdiki durağımız ise Hırvatistan’ın başkenti Zagreb… Doğal güzelliklerinin yanı sıra tarihi ve kültürel özellikleriyle seyahatseverlerin beğenisini kazanan Zagreb, özellikle noel döneminde çok renkli bir hale bürünüyor. 2016’nın en iyi Noel pazarı seçilen şehirde konserler, çeşitli etkinlikler ve eğlenceler misafirlere buluşuyor. 3 farklı Noel pazarının kurulduğu Zagreb’de kutlamalar gecenin ilerleyen saatlerine kadar devam ediyor.

Zagreb’deki şehir turumuzda, Hırvatistan’ın kültürel mirasının en değerli eseri olan ve Neo gotik tarzda 11. yüzyılda inşa edilen Zagreb Katedrali, Dolac Pazarı, Zagreb’in sembolü St Mark Kilisesi ve Jelacic Meydanı gördüğümüz yerlerden bazıları.

MUHTEŞEM BİR DOĞAYA KUCAK AÇIYORUZ

Zagreb dışında dileyen misafirlerimizle Plitvice Gölleri Ulusal Parkı ve Rastoke turuna katılıyoruz. Küçük bir kasaba olan ve şelaleleri ile ünlü Rastoke kasabasını gezdikten sonra Plitvice’ye geliyoruz. Muhteşem doğa güzellikleri, ve bembeyaz bir hale bürünmüş olan Plitvice, bu özellikleri sebebi ile UNESCO tarafından korumaya alınmış harika bir yer. Gölleri, şelaleleri, zengin bitkileri ile turistik cazibe merkezi haline gelen parkta muhteşem bir görsellik bizi bekliyor. Gölün bir tarafını tekne ile gezdikten sonra bu muhteşem yere veda ediyoruz.

Turumuzun son gününde dileyen misafirlerle çok şirin ve tarihi bir kasaba olan Samobor’u ziyaret ediyoruz. Farklı mimarideki evleri ve tarihi meydanı gördükten sonra bu sevimli kasabadan ayrılıyoruz. Turumuzun artık sonuna geldik. Keyifli anları yaşadığımız turun ardından misafirlerimizle İstanbul’a dönüyoruz.