FRANSA’NIN EN GÜZEL KÖYLERİNDE LAVANTA ESİNTİSİ – Video

Gözlerinizi kapatın ve lavanta kokularıyla Fransa’nın en güzel kasabalarını gezdiğinizi hayal edin. Özel tatil deneyimleri sunan ProntoPlus ile bu hayali gerçeğe dönüştürebilirsiniz. Marsilya’dan başlayıp Cannes ve Avignon gibi şehirlerin yanı sıra Fransa’nın Provence Bölgesi’nin sevimli kasabalarını ziyaret edebilir, ülkenin en güzel şaraplarını tadabilirsiniz. Provence ve Rhone Vadisi turunda yapacaklarınız tabii ki bunlarla sınırlı değil. Aynı zamanda dünyaca ünlü ressam Van Gogh ile Paul Cezanne’ın kaldığı evleri görme şansına sahip olacaksınız. Prontotour ile bu özel geziye gidenler belki de turun en güzel kısmını lavanta bahçelerinde yaşayacak. Geniş arazilere yayılan bahçelerde lavanta kokularıyla gezerken kendinize de bir demet oluşturacaksınız. İşte detaylar…

TURUMUZ MARSİLYA’DAN BAŞLIYOR

Provence ve Rhone Vadisi turumuza liman kenti Marsilya’dan başlıyoruz. Havalimanında bizi bekleyen otobüsümüze binip, şehrin merkezine hareket ediyoruz. Tepelerin ve marinanın olduğu Marsilya’da ilk olarak Notre Dame de La Garde Bazilikasını ziyaret ediyoruz. Kilise şehrin simgesi halinde. Marsilya’ya gelen herkesin uğradığı bir yer. Şehre hakim konumunda bulunan bu kiliseden muhteşem manzarayı seyrediyoruz. Fransa’nın 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’na ev sahipliği yapmasından dolayı Marsilya da pek bir hareketli. Meydanlarda takımlarının formalarını giymiş ciddi bir kalabalıkla karşılaşıyoruz. Şehir merkezini gezdikten sonra Fransa’nın ünlü şehirlerinden olan Cannes’a gidiyoruz. Altın Film Festivali’nin verildiği yer olarak ünlenen Cannes’da sokakları, yat limanlarını ve plajları görüyoruz. Son olarak kaleye çıkarak buradan şehrin kuşbakışı halini fotoğraflıyoruz.

marsilya

ARLES’TE COLLESIUM’A BENZEYEN ARENA

Turumuzun ikinci gününde Cannes’dan ayrılarak Arles kentine doğru yola çıkıyoruz. Burada, dünyaca ünlü ressam Van Gogh’un kaldığı ve aynı zamanda resmini yaptığı hastaneyi görüyoruz. Şehir turumuzda ayrıca belediye binasını, Unesco Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan Romanesk Katedralini ve Roma’daki Collesium’a (Kolezyum) benzeyen arenayı ziyaret ediyoruz. Arles’te Roma döneminin etkisi çok fazla. Bu nedenle Arena misafirlerimiz tarafından oldukça ilgi görüyor.

arena

FRANSA’NIN EŞSİZ KASABALARINA YOLCULUK

Arles gezimizin ardından Fransa’nın birbirinden güzel kasabalarına hareket ediyoruz. İlk durağımız yılda 2 milyondan fazla turistin ziyaret ettiği Les Baux Do Provence Kasabası… İlk görüşte Kapadokya’yı andıran ve volkanik püskürme sonucu oluşan bu yerde kaleye de çıkıyoruz. Kaleden manzara oldukça etkileyici… Gezimiz bölgenin en önemli kasabalarından biri olan St. Remy De Provence ile devam ediyor. Buranın en önemli özelliği ise Dünyaca ünlü ressam Van Gogh’un 21 resminde bu bölgeyi kullanmasıdır. Van Gogh’un yaşamının son döneminde kaldığı St. Paul de Mausole Manastırını geziyor ve odasını ziyaret ediyoruz.

les baux de provence

FRANSA’NIN EN İYİ ŞARAPLARINI TADIYORUZ

Turumuzun üçüncü gününde Rhone Vadisi’nin en ünlü üzüm bağlarının bulunduğu Chateauneuf Du-Pape’ye gidiyoruz. Burada şarap mahzenlerini gezip kısa bir şarap eğitimi alıyoruz. Daha sonra misafirlerimiz Fransa’nın en iyi şaraplarını tatma imkanı buluyor.

sarap

LAVANTA KOKUSUYLA PROVENCE KEYFİ

Turumuzun dördüncü gününde sanat ve ışığın kenti olan Aix-en-Provence’ı gezdikten sonra Luberon Bölgesi’ne doğru gidiyoruz. Yol üzerinde ise lavanta bahçelerine uğruyoruz. Misafirlerimiz lavanta kokularının arasında bahçelerde keyifli anlar yaşıyor.

lavanta

4 gece – 5 gün süren turumuzu başladığımız nokta olan Marsilya’da tamamlıyoruz. Lavanta mevsiminin başladığı şu günler de siz de elinizi çabuk tutun ve Prontotour’un Provence ve Rhone Vadisi turuna katılın.