İTALYA’YA TARİHİ VE KÜLTÜREL BİR YOLCULUK…

Sunucu Barış Esen, Prontotour ile yaptığı İtalya seyahatindeki deneyimlerini bizlerle paylaştı. İşte misafirimizin İtalya turunda yaşadıkları ve gözlemledikleri şu şekilde…

İtalya turumuza Floransa’dan başladık. Floransa’da bizi kentin muhteşem tarihi atmosferi karşıladı. İkinci gün ise geçmişe bir yolculuk tadında olan Orta Çağ kenti görünümündeki Siena’yı gezdik. Siena’da dünyanın en eski bankalarından olan Monte dei Paschi di Siena’nın ilk binasını gördük. Siena’ya özel bizim cezerye tatlısına benzer tatlı alışverişimizi yapıp kentin meydanında öğle yemeğimizi yedik. Siena’ya ilişkin önyargımın aksine bu kent tarihi dokusu ile inanılmaz bir deneyim oldu.

Toscana bölgesinin yeşilini tadarak meşhur kasabalardan San Gimignano’ya ulaştık. Buranın meşhur dünya birincisi seçilen Dondoli dondurmasından yedik.  Bu bölgeye özel kremalı dondurmasını “crema di santa fina” ise özellikle tavsiye ederim. Ardından Pisa Kulesi’ne geçerek klasik Pisa’yı elle kurtarma ve tutma fotoğrafını çektirdik.

Ertesi gün merakla beklediğim Venedik bizi büyük San Marco Meydanı ile karşıladı. Rialto Köprüsü’nde fotoğraf ile birlikte gondol turu da  Venedik’e gidenler için olmazsa olmaz. Gondol turu hele bir de müzikli olduğunda bu keyif giderek artıyor. İtalya seyahatinde görmek istediğimiz yerlerden biri de Milano şehriydi. Rehberimizin yönlendirmesi ile turdan bağımsız olarak hızlı tren ile yaklaşık 2,5 saatlik bir yolculuk ile Milano’ya ulaştık. Muhteşem Duomo Meydanı ile birlikte lüks markaların olduğu caddeleri arşınladık.

Son gün Bologna turu ile birlikte İstanbul’a hareket ettik. İtalya Akdeniz mutfağı ve Türk damak tadına yakın lezzetleri ile yemek konusunda çok rahat edilebilecek bir nokta. Dönüşte sevdiklerimize el yapımı tortellini ile birlikte Modena balzamik sirkelerinden almayı ihmal etmedik. Peynir sevenler için de bolca çeşit mevcut.