ORTA AVRUPA’NIN MASALSI BAŞKENTLERİ – VİDEO

Budapeşte, Viyana ve Prag… Orta Avrupa’nın muhteşem başkentleri her mevsim farklı güzelliklere sahip.  Birbirlerini tamamlayan bu şehirler aynı zamanda sanatın, müziğin ve mimarinin de merkezi durumunda. Prontotour’un düzenlediği Orta Avrupa turlarıyla siz de bu şehirleri keşfederek tarihe ışık tutabilirsiniz. Bu turda Budapeşte’de tarihin peşine düşebilir, Viyana’da sanatın üst noktalarını yaşayabilir, Prag’da ise kendinizi Orta Çağ döneminde bulabilirsiniz. Turumuz tabii ki sadece bu şehirlerle sınırlı değil. Uğruna şiirler yazılan Macaristan’ın tarihi şehri Estergon, 2. Dünya Savaşı’nı en çok yaşayan Almanya’nın renkli kenti Dresden ve dünyanın en önemli kaplıca yeri olan Karlovy Vary, bu turda ekstra olarak göreceğiniz yerlerden sadece birkaçı… Peki bir hafta süren bu görkemli yolculukta neler yaşayacaksınız? Gelin birlikte bakalım…

IŞILTILI BİR ŞEHİR: BUDAPEŞTE

Macaristan’ın başkenti Budapeşte, Orta Avrupa turlarının ilk ayağı. Gecesi ve gündüzü ayrı güzel. Tuna Nehri’nin ikiye ayırdığı Budapeşte, sahip olduğu eserlerle turistlerin her daim ilgisini çekiyor. Buda Kalesi, Kahramanlar Meydanı, Zincir Köprüsü ve Parlamento Binası ziyaret ettiğimiz yerler arasında. Ayrıca Budapeşte’deki diğer günümüzü Estergon, Visegrad ve Szentendre turuna ayırıyoruz. Macar krallarına ev sahipliği yapan şehrin kalesinden Tuna’yı seyretmek ise çok ayrı bir keyif. Visegrad’da, Rönesans dönemini yaşatan bir restoranda öğle yemeğimizi yiyoruz. Macaristan’ın geleneksel yemeği gulaştan ördek etine kadar dillere destan bir yemek yiyoruz.

KAHVALTI MACARİSTAN’DA, ÖĞLE YEMEĞİ SLOVAKYA’DA, AKŞAM YEMEĞİ AVUSTURYA’DA

Turumuzun en ilginç anlarından birini de Budapeşte’den Viyana’ya geçerken yaşıyoruz. Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra Budapeşte’ye veda ediyoruz. Öğle saatlerinde ise Slovakya’nın başkenti Bratislava’ya geliyoruz. Burada otobüsümüzden inip şehir turu yapıyoruz. 500 bin nüfusu olan Bratislava’da tarihi yerler olan Opera Binasını, Mozart’ın ilk konser verdiği evi, belediye binası ve Bratislava Kalesi’ni görüyoruz. Öğle yemeğimizi Bratislava’da yedikten sonra Viyana’ya doğru hareket ediyoruz. Hava kararmadan ise Avusturya’nın başkenti Viyana’ya varıyoruz.

SANATIN, MÜZİĞİN VE MİMARİNİN BAŞKENTİ VİYANA

Viyana, dünyanın en yaşanabilir şehirler arasında yer alıyor. Viyana’da eski ile yeninin muhteşem karışımını görebiliyorsunuz. Şehrin merkezinde görülecek birçok önemli tarihi yapı bulunuyor. Schönbrunn Sarayı, Parlamento Binası,  Stephan Katedrali ve Opera Binası, Maria Theresia Meydanı ve Belediye Binası’nı ziyaret ediyoruz. Viyana sadece tarihi yapılarla değil yeme içme konusunda da önemli bir şehir. Özellikle restoran ve kafeler çok ilgi görüyor. Viyana’ya gitmişken klasik müzik konserini seyretmeden dönmek olmaz. Görkemli bir salonda gerçekleştirilen klasik müzik konseri için yerimizi alıyoruz. Mozart ve Bethoven gibi dünyaca ünlü isimlerin eserlerinin sergilendiği konserle keyifli anlar yaşıyoruz. Viyana yakınlarında Avrupa’nın en büyük yeraltı mağara gölü bulunuyor. Segrotte isimli yeri ziyaret ederek yerin 56 metre altında bir tekne turu yapıyoruz.

BİBLO GİBİ BİR ŞEHİR: PRAG

Biblo gibi bir şehir yakıştırması Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag’ı en iyi anlatan ifadelerden bir tanesi. Şehrin her köşesinde görkemli ve tarihi yapılarla karşılaşmanız mümkün. Orta Çağ’dan günümüze çok iyi bir şekilde uzanabilmiş. Dünya savaşlarından da etkilenmemiş. Hal böyle olunca ışıkların etkisiyle muhteşem bir şehirle baş başa kalıyorsunuz. Prag’da ilk olarak Eski Kent Meydanı, Astronomik Saat, Charles Köprüsü, Franz Kafka’nın evini ve Vaclavske Meydanı’nı görüyoruz. Diğer günlerimizde ise dünyanın en önemli kaplıca kenti olan Karlov Vary’i ziyaret ediyoruz. Burası bizim için ayrı bir önem taşıyor. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün yaklaşık 1 ay kaldığı oteli ve mektuplarını yazdığı kafeyi görme şansı yakalıyoruz. Ayrıca, masalsı bir kent olan Cesky Krumlov’u ziyaret ediyoruz. Şehirdeki birçok yapı 1600’lü yıllardan kalma. Her köşesi tarih kokuyor.

ELBE’NİN FLORANSASI: DRESDEN

Orta Avrupa turunda Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Avusturya üçgeninde dolaşıyoruz. Ancak son günümüzde Almanya’ya geçiyoruz. Buradaki adresimiz ise Dresden. Eski Almanya’nın doğusunda kalan Dresden, 2.Dünya Savaşı’nı yaşamış bir şehir. Merkezinde görülmesi gereken önemli yerler var. Şehir turumuzda Kraliyet Sarayını, Opera Binası’nı, Kadınlar Kilisesini ve Noel pazarlarının kurulduğu yerleri ziyaret ediyoruz.