SİCİLYA TURUNDA SİZİ NELER BEKLİYOR?
İŞTE O TURUN VİDEOSU…

İtalya’nın özel bir bölgesi olan Sicilya, yılın her dönemi seyahatseverlerin gözde rotaları arasında yer alıyor. Prontotour’un düzenlediği Sicilya turlarına katılarak bölgenin en güzel şehirlerinden olan Catania ve Palermo’yu gezebilirsiniz. 4 gece 5 gün süren bu seyahatte ayrıca Etna, Taormina,  Monreale ve Cefalu göreceğiniz diğer yerler arasında…

TURUMUZUN İLK DURAĞI CATANIA (KATANYA)

Sicilya turuna ilk olarak Catania’dan (Katanya) başlıyoruz. Sicilya’nın en büyük ikinci şehri olan ve çağlar boyunca çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapmış Catania, Barok mimarideki yapıları, meydanları ve yeme içme özellikleriyle çok özel bir şehir.

Şehir turunda ilk olarak erken saatlerde Katanya’nın balık pazarını ziyaret edebilirsiniz. Şehir turu daha sonrası ise şehrin ana merkezi olan Duomo Meydanı’ndan devam ediyor. Burada Duomo Katedrali’ni, Belediye Binası’nı ve Fil Heykeli’ni göreceksiniz. Özellikle Katanya’nın simgesi haline gelen ve Etna Yanardağı’nın patlamasıyla çıkan lav taşlarından yapılan Fil Heykeli tüm turistlerin olduğu gibi misafirlerimizin de çok ilgisini çekiyor.

Şehir turumuza Etna Caddesi üzerinden devam ediyoruz. Etna Caddesi’nde yaptığımız yürüyüşü Cumhuriyet Meydanı’nda bitiriyoruz. Bu gezimizde Antik Yunan tiyatrosunu, Katanya Üniversitesini, Vincenzo Bellini’nin bulunduğu meydanı görerek şehir turumuzu tamamlıyoruz.

AVRUPA’NIN EN AKTİF YANARDAĞI ETNA

Turumuzun ikinci gününde dileyen misafirlerimizle Etna – Taormina turunu gerçekleştiriyoruz. İlk olarak Avrupa’nın en aktif yanardağlarından biri olan Etna’ya gidiyoruz. Günümüzdeki yüksekliği 3 bin metre civarında olan Etna’da lavların üstüne çöktüğü evleri görme şansını yakalıyoruz. Hayretler içinde bırakan bir doğaya sahip olan yanardağda misafirlerimiz muhteşem anlar yaşıyor.

TİPİK İTALYAN EVLERİNİN OLDUĞU TAORMINA

Etna ziyaretimizin ardından bu kez Taormina’ya gidiyoruz. Sicilya’nın inicisi olarak anılan ve estetiğiyle göz dolduran bu Orta çağ kasabasında sevimli sokakları keşfe çıkıyoruz. Daracık sokakları, balkonları çiçeklerle süslü tipik İtalyan evleri renkli kafe ve restoranlarıyla misafirlerine bir film seti ortamını sunan Taormina’yı da gezip, turumuzun Katanya bölümünü tamamlıyoruz.

SİCİLYA ADASI’NIN BAŞKENTİ PALERMO

Turumuza Sicilya’nın başkenti olan Palermo’dan devam ediyoruz. Zengin tarihi, kültürü ve mimarisiyle Sicilya’nın bu renkli şehrindeki turumuza üzerinde Osmanlı askerlerinin figürlerine sahip Nuova Kapısı’ndan başlıyoruz.  Kapıdan içeriye girdiğimizde bizi bu sefer muhteşem görüntüsüyle Avrupa’nın en büyük 3. katedrali olan Palermo Katedrali bekliyor. Sıra dışı bir mimariye sahip olan ve tüm çağların izini taşıyan katedralin ziyaret ettikten sonra rotamızı kentin en eski merkezi olan Quanto Canti’ye çeviriyoruz. Muhteşem bir meydan olan yerde 4 mevsimi temsil eden heykeller oldukça dikkat çekiyor.

Daha sonra heykellerin bulunduğu ve halk arasında utanç meydanı olarak adlandırılan Pretoria Meydanı’nı gördükten sonra Liberta Caddesi’nden yürüyerek Avrupa’nın en büyük opera binasına geliyoruz. Dünyaca ünlü The God Father yani Baba filminin bazı sahnelerine ev sahipliği yapan bu tiyatroyu gördükten sonra şehir turumuzu tamamlıyoruz.

Palermo’daki bir sonraki günümüzde dileyen misafirlerimizle Monreale ve Cefalu Balıkçı Kasabası Turuna katılıyoruz.

ŞİRİN BİR BALIKÇI KASABASI CEFALU

Palermo’nun 7 Km uzağında bulunan Monreale’de 12.yy yapılmış Arap, Bizans ve Norman mimari tarzlarının karışımı olan ve mozaik süslemeleriyle meşhur Monreale Katedrali’ni ziyaret ediyoruz. İkiz kuleli olan bu katedrali gezdikten sonra bir balıkçı kasabası olan Cefalu’ya gidiyoruz. Normanlar döneminde Sicilya’nın yazlık başkenti olarak bilinen Cefalu’da muhteşem plajları, eski binaları, ve balıkçı restoranları gördükten sonra bu masalsı kasabaya veda ediyoruz.